Tuesday, June 01, 2021

Sports Bra yang best untuk Plussizes

 Assalammualaikum and Hello everyone !

It's 1st JUNE 2021.. Maka bermula lah "lockdown" fasa 1 di Malaysia hari ini.. kerana kes covid-19 yang semakin meningkat naik sejak kebelakangan ini, bagi menjaga keselamatan dan kesejahteraan kita bersama, kerajaan menggesa agar kita semua untuk Stay At Home keluar bila perlu sahaja. Hmmm.. I know it's hard for some people but yeahh.. let's do this.. Stay safe guyss

Dalam pada itu, aktiviti sukan individu seperti jogging dibernarkan ini adalah untuk menjaga kesihatan mental dan fizikal rakyat semua.. Sebab ini antara sukan yang effective untuk menjaga kesihatan tubuh badan dan jugal mental kita. 

Jogging ni dah jadi macam satu routine untuk I sebab lately i found the secret of happiness dengan hanya berjogging.. Alhamdulillah.. Tapi disebabkan kes covid-19 dekat kawasan perumahan I ni agak tinggi.. so, sepanjang lockdown ni maybe I akan workout from home je kot sebab I tak berani nak keluar.. Heee~

Haaa.. cakap pasal bersukan niii.. I sebenarnya nak share tentang soalan yang kerap kali orang DM di instagram I iaitu "Sport Bra apa yang best untuk plussizes" atau untuk mereka yang berbadan chubby ni kan.. Disebabkan ramai yang bertanya tergerak hati pulak I nak share dalam blog. Alang-alang tu kan.. biar ramai jugak dapat tahu tentang info ni. Hehehee.. 

Sepanjang I workout.. I pernah try a few types of sports bra dari yang murah sampai la yang berkualiti and salah satu sports bra yang I rasa selesa dan sesuai untuk gadis-gadis yang tubuh nya chubby dan bersaiz besar adalah from MisClaire. MisClaire is pretty well-known dekat Malaysia ni sebab mereka expert dalam mengeluarkan pakaian-pakainan plussizes yang fashionable dan trendy. Mereka juga mempunyai Activewear and one of my favorite items from their activewear tu ialah Sports Bra !


Inilah dua sport bra kegemaran I from MisClaire iaitu Vixen (grey) dan Lyxn (black). 



Ini merupakan sport brapertama yang I ada from MisClaire and my experience guna sport bra ni memang best. Well-support and sesuai untuk suka yang jenis medium-impact.. I main jump rope pun pakai sport bra ni and Alhamdulillah selesa.


Material sports bra ini adalah jenis Polyblend and design dia memang sesuai untuk mereka yang berbadan chubby ni. well-support bahagian dada and takde lah unnecessary "gegaran" gitu.. Kalau Vixen dia design dekat bahagian dada dia skali which mean bra-padded dia sekata.  Strap dia boleh di adjust ikut keselesaan kita and ada 3 hook clasp.  

Ini measurement untuk Vixen Sports Bra and I pakai size 2XL

Price: RM 79.00
Availablitiy: Shopee or Misclaire website
*usually I beli dekat shopee sebab ada more discount and nak collect points..hee~





Selepas berpuas hati dengan Vinex tu I nak try another design yang mereka ada iaitu Lynx. Haaa yang ni nampak lebih sporty sikit and dia ada zip dekat tengah-tengah. Sports bra ini jugak sesuai untuk medium-impact sport and well-support bahagian dada. 

Material sport bra ini adalah jenis Lycra and Mesh. Design dia lebih sleek and boleh adjust ikut keselesaan anda. dia ada bra padding and akan support dada kita bila bersukan. I pakai sport bra ni untuk jump rope pun selesa and well-support la bahgian dada tu.. takde la unnecessary "gegaran" dan  ada 3 hook clasp.


Ini measurement untuk Vixen Sports Bra and I pakai size XL

Price: RM85.00
Availability: Shopee and Misclaire websites
*usually I beli dekat shopee sebab ada more discount and nak collect points..hee~


Harap terjawab la soalan-soalan anda diluar sana. Inilah Sports Bra yang I gunakan untuk melakukan senaman seperti jogging atau aktiviti jump rope. Kadang-kadang kalau I pergi swimming and hiking/ trekking pun I akan pakai sports bra jugak. Depends on aktiviti la jugak.. hehee


Till then, xoxo



Thank you for reading this ^_^



No comments:

Post a Comment