Monday, July 18, 2011

resipi: Cold Blog cara Pikalurve

assalammualaikum

hey people..

today, sy nk buat ice blanded ala-ala Cold Blog..hahaaa..cuma takde buble or pearl je lahh..huhuu..
kira nya informal lahh ni..setakat ice blanded..senang je kot..tp tetap nak buat jugakk..hehee..kalau korang perasan sepanjang sy buat resipi ni..semuanya yg mudah2 saja..maklum lahh..kan..


gi ni lahh rupa 'cold blog' sy...
sy buat perisa MILO..
jyeayy..senang je kot..milo merata-rata ada jual..kn?
tp sy letak dlm mangkuk..cm sup lahh pulak kan..ngehehee..
kalau korang ada bekas yg sesuai..letak sahaja sebelum ianya cair..hehee..
so, mari kita mula kan..

what u need are:-

 
 ice                                            susu pekat manis

 milo


how to do:-
1. amik ice ketul and masuk kan dalam blander (pengisar) *kalau ada blander ice lagi bagus.hehee..
2. then masukan milo dalam blander (pengisar)
3. masukan susu pekat manis yang sudah di gaulkan dgn air..masukan sikit je air kat dalam susu pekat manis tu and kacau sehingga sebati
4. masukan susu td dlm blander (pengisar) 
5.tutup blander tu and kisar campuran td..
6. lepas dh blander..masukan dalam bekas yg sesuai then tabur milo and susu pekat manis atas ice-blanded td..simple je kan?

siap di hidang..

SENANG SANGAT-SANGAT!!!!
rugi tak cuba..kos nk buat pun murah..hehee..


selamat mencuba!


tataa~


thanks for reading this :)

4 comments:

  1. wahhh...favourite nadia ni...hehehe

    ReplyDelete
  2. wahh...nk cuba jugak ice blended mcm ni..sep gile

    ReplyDelete
  3. nadia: nnty try lahh buat..mudah je..

    ReplyDelete
  4. kiza razak: sedapp and mudah! ..jgn lupa try aww

    ReplyDelete